Nestlé gaat landroof uitbannen
- 7 augustus 2014
Campagne voeren heeft zin! Dankzij jouw steun aan Oxfam’s Behind the Brands campagne maakt voedselgigant Nestlé zich hard tegen landroof. Het bedrijf presenteerde vandaag haar nieuwe ‘zero-tolerance’ beleid en belooft haar hele productieketen aan te passen.
Foto:Oxfam |
Als een van werelds grootste voedselbedrijven kan Nestlé veel invloed uitoefenen op toeleveranciers, de voedselbranche en overheden. Dat Nestlé zich hard gaat maken tegen landroof zal daarom leiden tot verbeterde standaarden in de hele industrie. Nog belangrijker: dit zal helpen om de landrechten van lokale gemeenschappen wereldwijd te beschermen.
Puur leiderschap
Nestlé toont met haar ‘zero-tolerance’ beleid groot leiderschap. Wij blijven Nestlé nauwlettend volgen, zodat haar toezeggingen ook worden vertaald in concrete actie.
Coca-Cola en PepsiCo
Nestlé treedt met haar uitgebreide stappenplan om landroof uit te bannen in de voetsporen van Coca-Cola en PepsiCo. Ook zij veranderden hun beleid nadat jullie, hun klanten, massaal van jullie lieten horen.
Landroof
Kleine boeren wereldwijd verliezen hun kostbare landbouwgrond aan grote voedselbedrijven. Vaak worden ze zonder pardon van hun grond gejaagd en krijgen ze weinig tot geen compensatie. Dit noemen wij landjepik. Hierdoor lijden miljoenen mensen wereldwijd honger.
Lees meer over welke stappen Nestlé precies gaat zetten om haar belofte werkelijkheid te maken.
Bron: Oxfam, 7 augustus 2014