Wat heb jij altijd al tegen Big Pharma willen zeggen? Spreek ze nu aan!

  • 20 april 2022

Een hand met een injectienaald erin, waarbij de tekst staat: 'Hebzucht van farmaceutische bedrijven kost dagelijks leven'

Heb je altijd al eens direct iets tegen grote farmaceuten als Pfizer en Moderna willen zeggen? Dat je het zat bent dat zij hun zakken vullen ten koste van levens van de kwetsbaarste mensen, bijvoorbeeld? Dit is je kans! Deze week staan de aandeelhoudersvergaderingen van Pfizer en Moderna op de agenda. Spreek ze aan via de WhatsApp-actie ‘One word for pharma’!

Waarom Big Pharma aanspreken?

Al voelt het soms zo, de coronapandemie is nog niet voorbij. Terwijl dagelijks nog steeds duizenden mensen wereldwijd sterven aan corona, maken grote farmaceuten miljarden winst. Dat kan – en moet – anders. Door hun hebzucht opzij te zetten, hun patenten los te laten en hun kennis en technologie te delen, kunnen zij ervoor zorgen dat iedereen toegang krijgt tot coronavaccins. Ook mensen in de kwetsbaarste landen. 

Hoe spreek ik de farmaceuten aan?

Spreek via WhatsApp een korte persoonlijke boodschap in aan Pfizer en Moderna. Dat kan heel eenvoudig via deze link. Laat ze weten dat het hoog tijd is dat zij mensen voor winst gaan plaatsen! 

Jouw bericht, samen met dat van honderden andere mensen, wordt direct afgeleverd bij Pfizer en Moderna. Samen gebruiken we onze stem om te zorgen dat iedereen straks veilig is, overal ter wereld.

Spreek jouw bericht in

Meer weten over vaccinongelijkheid? 

Cookies

Logo Oxfam Novib

Fijn dat je onze site bezoekt

Cookies helpen ons om jou te laten zien wat je interessant en belangrijk vindt op onze eigen website, andere websites en sociale media. Vind je dat goed?

Logo Oxfam Novib

Cookies zelf instellen

Analytische en functionele cookies zijn nodig om te zorgen dat onze website goed werkt. Marketing en sociale media cookies zorgen dat je relevante advertenties ziet op andere websites. Welke cookies wil je accepteren?

Ik accepteer alle cookies
Ik wil geen marketing en social media cookies