PepsiCo gaat landjepik uitbannen

  • 18 maart 2014

Meer dan 273.000 mensen tekenden onze Behind the Brands petitie. Samen voerden we succesvol actie tegen landjepik. Onder publieke druk beloofde PepsiCo geen suiker van ingepikte grond meer in zijn producten te gebruiken.

Foto:Dolf Jansen © Carli Hermès for Oxfam

Net als Coca-Cola gaat PepsiCo een diepgaand onderzoek instellen naar sociale- en milieueffecten in zijn bedrijfsvoering. Ook gaat het bedrijf met overheden en internationale organisaties in gesprek voor beter beleid over landrechten.

Macht van de consumenten

‘De macht van consumenten heeft wederom van zich doen spreken', zegt Farah Karimi, algemeen directeur Oxfam Novib. Dit zou nooit gebeurd zijn als honderdduizenden mensen hun stem niet hadden laten horen om bedrijven op te roepen de landrechten van mensen in hun leveringsketen te respecteren. De voedselindustrie kan verbeteren als consumenten dat eisen,’ aldus Karimi.

Sluit je aan bij Behind the Brands

Met onze wereldwijde campagne Behind the Brands onthullen wij de wereld die schuilgaat achter de grootste 10 internationale voedingsmiddelenbedrijven. De meeste van deze bedrijven gebruiken hun invloed nog niet genoeg om armoede en honger te bestrijden. Vertel hen dat ze het voorbeeld van Coca-Cola en PepsiCo moeten volgen. Sluit je aan bij Behind the Brands!

Meer weten over de toezegging van PepsiCo? Lees ons persbericht

Bron: Oxfam Novib, 18 februari 2014

Cookies

Logo Oxfam Novib

Fijn dat je onze site bezoekt

Cookies helpen ons om jou te laten zien wat je interessant en belangrijk vindt op onze eigen website, andere websites en sociale media. Vind je dat goed?

Logo Oxfam Novib

Cookies zelf instellen

Analytische en functionele cookies zijn nodig om te zorgen dat onze website goed werkt. Marketing en sociale media cookies zorgen dat je relevante advertenties ziet op andere websites. Welke cookies wil je accepteren?

Ik accepteer alle cookies
Ik wil geen marketing en social media cookies